tiistai 6. lokakuuta 2015

Keulan paloittelu / front end disassembly

tässä vaiheessa oli jo ajatus että mihinkähän sitä on taas ittensä laittanu

Pölysuojan alta löytyi tämmöstä...

under the right dust cover


vasen oli hivenen siistimpi

under the left dust cover



kyllä siitä vielä pyörä tulee

it will be bike again some day...



nopeusmittarin pyörijä oli täynnä gagaa, eli hiekkaa ja muuta vaseliinin kanssa coctailina.
Putsaamalla taas rullaa hyvin.

speed sensor was full of sand with vaseline. did not work very good. Good cleaning and back in business


ohjasulaakeri yläpää..

upper steering bearing


ja alapää

..and lower


erottelun suunnittelua

front shock absorber ripped off


iskarit tyhjänä. Ulos tuli harmaata ***vetin pahanhajuista lirua.Tuon keltaisen vadin alla oleva pikku pänisterin pohja hätäseen peittyi iskariöljystä.Onpa kumma kun keula sukelsi vaikka on huonot jarrut.

reason why front end dive deep in braking, shocks was allmoust empy of oil. Oil what came out was coloured gray and smell terrible..


Yllättävän yksinkertaiset sisukset. Ensikertalainenkin osasi laittaa hilut oikein takasi

surprisenly simple disassembly for rookie


Alakolmioon laakeri

new steering wheel bearings


putsattuna uusilla stefoilla

cleaned and fixed shock absorbers with new parts


ja eiku takasi paikoilleen.. Tässä vaiheessa ei ollut cafe racer ajatuksia.Homma ikään kuin karkasi käsistä.

back to the front. In this picture I hadn't thought about cafe racer yet.

1 kommentti:

  1. Perusteellisen nättiä jälkeä tulee. Hienoa!
    Kun perusteellisesti lähdit tekemään hommaa, niin voin suositella, että vaihda emäputkeen ohjauslaakerit. Ne tahtoo näissä vanhoissa olla koloille kuluneita kuulalaakereita. Tilalle uudet esimerkiksi All Balls merkkiset kartio-laakerit, niin muuttuu ohjaus aivan älyttömästi herkemmäksi.

    VastaaPoista