keskiviikko 7. lokakuuta 2015

kiillotusta ja maalausta / painting and polishing

Ja sitten mennään siinä vaiheessa kun moottori on hiplaamista, maalia ja venttilinsäätöjä vailla valmiina runkoon niin käytetään aikaa puuhasteluun muiden osien kanssa. Stripperiä (maalinpoistoaine) osien päälle ja antaa päivän muhia niin sai vanhat maalit irti ja uutta kuumankestoa tilalle. Joku aivopieru oli hankkia puuvillalaikka ja kiillotuspasta. No senhän osasi arvata että sekin karkasi käsistä. Toinen hyvä ostos oli soodapuhalluspistooli. Suosittelen..


Painting and polishing

This episode engine is ready for valve timing and painting. I bought cotton disc to my drill and put the drill in screw vice so we have polishing machine. I put paint remover on some engine parts and use steelbrush disc in drill to remove paint easier. Good enough to me and so I can paint parts with new paint which can last in 800 degrees. I recommened everyone to buy sodablaster. Very good stuff to clean parts.

maalinpoistoa

valve cover handle with paint remover. Stripper..




venttilikopan uudet vaatteet

Valve cover with new paint. Looks good



Hehe.. "smirkeli". Harjaterällä lähti suht nätisti stripperin jälkeen maalit. Tuohon puuvillalaikka ja taas mennään

steel brush and polishing machine :)



onhan se ihan eri komee kiiltävänä

Shiny..

magneeton koppakin sai peilipinnan

Tässä kohtaa kuvioihin tuli uusi hyvä ystävä: Soodapistooli. Ihan kaupasta ostettu himpun kallis mutta hintansa arvoinen vekotin esim. kaasuttimien putsaukseen

Here I use sodabalster at first time. Carburetors become clean and soda didn't make any damage to them.



eihän ne nämäkään säästynyt kiillotukselta

carburetor tops polished





konetta nippuun ja kopat paikoilleen

Engine parts back together and polished covers on.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti