No sepä se. Tai sinnepäin..Tekniikka käyty läpi niin jos sitä ulkokuorta valottas arvon lukijoille.
Elikkästen taas kerran aivot käyntiin jollain konstilla että minklainen ulkokuori pyörään tulee, millä ja miten????
Cafeissahan on penkki jossa takana on patti. Tai sitten on runkoa pätkäisty siivu perästä, runkoputket takaa kaariputkella yhteen ja tehty se patti pellistä tai laitettu Brat-tyyliin yksinkertainen suora ja matala penkki. Minä tein taas omalla tavalla ja ihan itse. Varsinaista pattia en tehnyt mutta perä on nyt huomattavasti sulavamman näköinen. "Muotteja" tein ainakin sen viisi kappaletta ihan raakasti aaltopahvista ja siitähän on helppo ottaa mattoveitsi tai sakset pieniin kätösiin ja leikata haluamaansa muotoon.
Making cafe Racer
Tail was the second bigger problem. What will be the shape of tail..example like this.
Making cafe Racer
Tail was the second bigger problem. What will be the shape of tail..example like this.
Tässä aiheesta taas hiukan isompi kuvasarja:
Ja siitä lähdettiin. Takalokari valoineen helv.. pois ja samoten penkki
Old seat
oli ihan pakko kokeilla uutta tankoa väärinpäin... ei toiminut
have to test handle bars backwards. Not good..
joko olen hiukan sekaisin tai ikävä nuoruuteen, en ymmärrä miksi tästä kuvasta tulee mieleen tunturi super sport (?!?!)
onneksi oli muuttolaatikoita jäänyt poltettavaksi. Muotoilu alkaa..
First model
eeei...
nope..
tässä näkyy mitä peräpellin sisään jää. Ja näköjään vaimentimen suunnittelua.. Perä ja koko pyörän muutokset tehty kokonaan pilkomatta runkoa tai hitsaamalla mitään kiinnikeitä. Tämä siksi jos joskus lotossa voittaa ja tylsyys iskee, voi rakentaa uusiksi entiseen loistoon mitä tämä oli kun tuli tehtaalta.
In this picture you see that the upper bar which connect frame on together on back (mud guard holster), I left under the tail cover without welding or cuttin the frame
nooo...jooo. vähän liian alas taittuu..
allmost fits in my style what I'm looking for
löytyi se omaan silmään mieluinen. Tässä kanssa vaimentimella oleva pakoputki sommittelussa
model figuring out. Fitting exhaust
Vilkut sai laitettua lokasuojan (runkoputken) pultinreijistä läpi. Oli kuin tilauksesta tuo paikka vilkuille. Näistä on nähty versioita esim. tuohon takajousen yläpulttiin tulee vilkku tai sitten kokonaan omaan telineeseen ym.
Blinkers are in mud guard bolt holes.
pahvista teoiksi ja peltiä leikkaamaan. 0,75mm peltiä iso levy ja taiteilemaan. Ilman mitään peltisepän vehkeitä taivutin pellin polvea vasten ja hyvä tuli.
Tässä vielä suunnitteilla yber hienot sivut yhtenä puuna tankille asti... ei toiminu. Tarkoitus oli saada penkin saranat (alkuperäisyys rungolle) piiloon pellin alle mutta ei ole niin leveä perse ja lantio että jalat olisi saanut sopivasti jalkatapeille saatikka maahan.
Here is the real thing. Tail supposed to cover both sides of frame but it was too wide. Because I don't have welding machine, I bent tail cover by one piece and on my knee. several times tests on bike and bent little bit more
näillä mentiin. sakset, peltisakset, pahvia, kumivasara
these are tool what I got making the tail cover scissors, tin snips, rubber hammer, my hands and knee :)
Kuten kuvasta näkee että ajatus lentää hiukan liikaa välillä, takana olevan pellin leikkaus oli alkuperäinen kaava perälle mutta kappas ajatukset vaihtuu ja jäljelle jäi sirompi peräpelti.
Ideas coming through and disappear same time. As you see behind the bike is plate where's cutted piece of steel to tail cover. Big piece but final shape is better and smaller.
huomattavasti sirompi ja siistimpi
way smaller..
Pelti piti saada kunnolla kiinni joten joutui kuitenkin näyttämään porakonetta. Reiät tuohon runkoputkien väliseen levyyn, jatkomutterit sopivan mittaisiksi ja raaseri tyyliin siipimuttereilla kiinni. Rock rock
Cover must tight somehow. I decided drill small holes to frame (mud guard holster) under the cover, bolts through and tight up with wing nut.. Racer style :)
ja taas sai taputtaa itseään olkapäälle onnistuneesta toteutuksesta
applause to my self
ja tässä ihan lopullinen muoto persiille. Virtapuolen osille ja öljysäiliölle ei tarvinnut tehdä mitään ja saivat jäädä omille paikoilleen. Kuva hieman etuilee kun penkin raakile näkyy olevan asennettuna. Otetaan siitä vaikka seuraava juttu.
final shape and painted. Looks perfect to me
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti